سامانه آموزشی مهندس فرامرز سلطان کریمی

سامانه جامع اطلاع رسانی اخبار ، نمرات و برنامه های دروس تئوری و آزمایشگاهی دانشگاه علامه محدث نور

سامانه آموزشی مهندس فرامرز سلطان کریمی

سامانه جامع اطلاع رسانی اخبار ، نمرات و برنامه های دروس تئوری و آزمایشگاهی دانشگاه علامه محدث نور

معرفی رشته مهندسی ارتباطات وفناوری اطلاعات ICT

رشته مهندسی ارتباطات وفناوری اطلاعات ICT در ده گرایش تدوین گردیده است:

انتقال ، سوئیچ ، موج ، مخابرات نوری ، مخابرات سیار ، ترافیک و سیگنالینگ ، دیتا ، مدیریت ICT   ، کاربردهای ICT   ، سیستمهای تحت شبکه  

ادامه مطلب ...

ICT)Information Communication Technology)


ICT

فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟
در بخش اول این مقاله به منظور آشنائی با ابعاد متفاوت فن آوری اطلاعات و ارتباطات به طرح سوالاتی در این رابطه پرداخته گردید. در ادامه ، ضمن بررسی تفاوت بین " اطلاعات " و "دانش " ، به این موضوع مهم اشاره گردید که می توان اطلاعات را به منزله مواد اولیه تولید دانش در نظر گرفت . بین استفاده درست از اطلاعات و تولید دانش با توسعه ، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد.
در بخش دوم با تمرکز بر روی فن آوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه تعاریف متفاوت، به بررسی زیرساخت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، خواهیم پرداخت .

ادامه مطلب ...

نسلها و فناوری های شبکه موبایل

نسل‌ها  و فناوری‌های شبکه‌های تلفن‌همراه

مقدمه :

رشد سامانه‌های تلفن سیار، افزایش کاربران اینترنت و بالا رفتن انتظار و نیازهای کاربران مثل تقاضای دسترسی به اینترنت با کیفیت بالا از طریق سامانههای بیسیم، منجر به طراحی سامانه‌هایی شده است که بتوانند این نیازها را برآورده کنند. کاربران خدمات مخابراتی در آینده، ترجیح می‌دهند که خدمات مشابهی را که از شبکه‌های ثابت دریافت می‌کنند از یک محیط بی‌سیم نیز در اختیار داشته باشند. البته انتظار نمی‌رود که کاربران تمایل داشته باشند که عملکرد بهتر را قربانی حرکت پذیری بیشتر نمایند زیرادر هرصورت از ابزارهای مخابراتی ساکن هم استفاده خواهند کرد. بنابراین بهترین راه‌کار این است‌که سامانه‌های بی‌سیم با شبکه‌های ثابت نیز مجتمع شده باشد، به همین منظور شبکه‌های بی‌سیم به سرعت در حال تکامل و حرکت به سمت شبکه‌های تماما" IP  هستند.

ادامه مطلب ...

شبکه NGN

بررسی شبکه‌های نسل آینده (NGN)

چکیده:

 در سالهای اخیر با توجه به رشد ترافیک دیتا, نیاز به ایجاد یک شبکه یکپارچه بسته‌ای که در آن کلیه سرویسها, همگرا شده و از طریق یک دسترسی واحد قابل ارائه به مشترکین باشد مورد توجه اپراتورهای شبکه‌ و سرویس‌دهندگان قرار گرفته است. در این مقاله مفهوم شبکه‌های نسل آینده[1] (NGN)  و روند رو به رشد شبکه مخابراتی فعلی کشور به سمت شبکه NGN معرفی گردیده است.

 

ادامه مطلب ...