سامانه آموزشی مهندس فرامرز سلطان کریمی

سامانه جامع اطلاع رسانی اخبار ، نمرات و برنامه های دروس تئوری و آزمایشگاهی دانشگاه علامه محدث نور

سامانه آموزشی مهندس فرامرز سلطان کریمی

سامانه جامع اطلاع رسانی اخبار ، نمرات و برنامه های دروس تئوری و آزمایشگاهی دانشگاه علامه محدث نور

چرا مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد.

مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد! این پیام برای کسانی که در صدد تماس با تلفن همراه هستند، پیامی آشناست و البته این پیام در طول روز و زمان پیک کار و در مناطقی که مناطق اداری، تجاری هستند، بیشتر شنیده می شود و این در حالی است که هر روز مسوولان مخابرات از رفع مشکل یا بهبود وضعیت تلفن همراه سخن می گویند. جالب تر اینجاست که حتما پیش آمده بخواهید با اقوامتان که به سفر حج عازم شده اند و تلفن همراه با خود برده اند، ارتباط برقرار کنید و متوجه شده اید که از این پیام و پیام های مشابه آن هم با آن تراکم جمعیتی، خبری نیست و برقراری ارتباط به سهولت و با کیفیت مناسب انجام می پذیرد. بنابراین این مشکل در کشورهای دیگر وجود ندارد و اما مشکل کجاست؟

برای توضیح مطلب اجازه بدهید مثالی بزنیم: فرض کنید که قرار است یک ساختمان دو طبقه در جایی احداث شود و چهار خانواده در آن ساکن شوند. نقشه ساختمان کشیده، پی ساختمان کنده می شود و… در میانه ساخت ناگهان تعداد کسانی که می خواهند در ساختمان ساکن شوند دو برابر می شود. پیمانکار هم مقداری پایه های ساختمان را تقویت می کند و به جای دو طبقه چهار طبقه می سازد اما بعد از گذشت مدتی دیگر دوباره تعداد ساکنان افزایش می یابد در این حال پیمانکار دیگر نمی تواند پایه های ساختمان را تقویت کند بنابراین دوباره چند طبقه به ساختمان اضافه می کند و بعد از اینکه ساختمان به پایان می رسد، این ساختمان دیگر توانایی جوابگویی به همان چهار خانواده اول را هم ندارد.
البته این مثال تمام زوایای مشکل را نمی پوشاند ولی تا حدودی آن را روشن می سازد. کسانی که با مهندسی مخابرات و نصب آنتن هایbts آشنایی دارند، می دانند که ابتدا باید حداکثر ظرفیت سرویس دهی، همچنین حداکثر مناطق تحت پوشش مشخص شود (مثلا برای یکصد هزار مشترک پیش بینی یک میلیون انجام شود) سپس بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه، پستی ها و بلند ی ها و بسیاری مسایل دیگر در مناطق مورد نیاز آنتن هایbts نصب شود.
چنانچه آنتن ها طبق این اصول نصب نشوند خود مقداری از قدرت همدیگر را تضعیف می کنند و اخلال به وجود می آوردند.
در کشورمان در ابتدا این بررسی کارشناسی انجام نشده و بر اساس آزمون و خطا هرجا که ضعف آنتن دهی مشاهده شود، آنتن نصب می شود و آن بهبود کیفیت شبکه تلفن همراه نام می گیرد و در نهایت مثال این شبکه همانند ساختمانی است که در میانه بحث به آن اشاره شد.
به هر تقدیر، شرایط و وضع موجود ظاهرا حکایت از این دارد که وضع شبکه تلفن همراه دولتی از این بهتر نخواهد شد. مگر آنکه ساختمان مذکور از ابتدا …
امانت داری ، اخلاق مداری و فرهنگ غنی ایرانی و پارسی
منبع: ictir.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد